Asi není třeba říkat, že se počet automobilů na našich silnicích stále zvyšuje. Zajímavé však je, že zájem není ani tak o nová vozidla, jako spíše o ta ojetá. I z tohoto důvodu jsou autobazary poměrně populární a často navštěvované.
Ovšem aby mohly fungovat, probíhá zde mimo jiné také výkup aut. Ten funguje v podstatě tak, že tam přijedete s vozem, který chcete z nějakého důvodu prodat. Zaměstnanci bazaru pak zkontrolují, zda má veškeré náležitosti a je v dobrém stavu. Pokud je vše v pořádku, nabídnou vám cenu, za kterou jsou ochotni jej odkoupit. Pokud na ni přistoupíte, vyplatí vám peníze a vlastnictví automobilu bude převedeno na daný autobazar.
Pro vás to tím celá věc končí, avšak pro ně nikoliv. V dalším kroku dají vůz do pořádku, opraví drobné vady, pokud je potřeba, a celkově jej nablýskají. Následně jej dají k prodeji, a to za vyšší cenu, než za jakou jej od vás odkoupili. Ta se může v závislosti na typu a stáří vozidla lišit i o desítky tisíc. Pak už jen čekají, až se najde zájemce, který si jej koupí.
Zde se samozřejmě můžeme ptát, která ze stran na celém procesu vydělá nejvíce. A odpověď je nepřekvapivě, že bazar. Naopak původní majitel, ač se to na první pohled nezdá, na tom všem nejvíce prodělá, a to hned z několika důvodů.
V první řadě pořizovací cena vozidla byla jistě mnohem vyšší, než za jakou jej odprodal. Také je nutné do toho započítat částku, kterou do něj zatím vložil. Je tedy jasné, že nakonec dostane podstatně méně, než jaké byly jeho náklady.
Není tedy divu, že se mnoho lidí rozhodne přeskočit autobazar a svůj vůz prodat případnému zájemci sami. Díky tomu vydělají víc, avšak je nutné počítat s tím, že to může trvat podstatně déle. Záleží tedy na tom, jak rychle peníze potřebujeme, a kolik jsme pro to ochotni obětovat. Koneckonců, i zde platí, že o peníze jde až na prvním místě.